Krishantering

Här kan du ta del av Stobys krisledningsgrupp. I händelse av kris eller katastrof, till exempel allvarlig olycka med person- eller miljöskada, rån, brand eller liknande så kontakta alltid först räddningstjänst/polis och därefter din närmaste chef alternativt någon i krisledningsgruppen.

Säkerställ alltid att den centrala krisledningsgruppen skyndsamt får information om händelsen. Det är bättre att ringa en gång för mycket än att inte ringa alls!

Den centrala krisledningsgruppens syfte är att hantera eller stötta vid kriser som påverkar hela eller delar av företaget. Vd sammankallar krisledningsgruppen vid behov.

Krisledningsgrupp

Platschefer

Våra platschefer i organisationen. 

Krishanteringsrutin

Krishantering vid rån, hot, våld och allvarlig olycka

Klicka på länken nedan för åtkomst till samlad information gällande krishantering vid rån, hot, våld och allvarlig olycka. 

Kontakt anhörig

Vid kris kan det bli aktuellt att kontakta nära anhöriga. Dessa kontaktuppgifter hämtas via löneavdelningen. Kontakta alltid den centrala krisledningsgruppen, eller din närmsta chef, för att avgöra vem som ska kontakta anhörig och när. 

Vid händelse av brand och utrymning av våra lokaler

Skulle det inte vara möjligt att arbeta i våra byggnader kommer vi att bjuda in till informationsmöte via Teams. 

Hjärtstartare

Hjärtstartare finns på samtliga våra enheter, på en central plats och ska vara väl uppmärkta. 

Fullständiga instruktioner för hjärtstartaren finns i väskan, dels genom en broschyr, dels via en högtalare när hjärtstartaren startas. 

Vem som helst kan och får använda hjärtstartaren om behov uppkommer!

Tänk på att de tre första minuterna vid hjärtstopp är livsviktiga!